maandag 23 januari 2012

Vertrek Melbourne - Hello Boston!


Om negen uur 's ochtends ging de wekker af, gelukkig hoefde ik niet meteen mijn bed uit, er was nog genoeg tijd om lekker lui tv te kijken. De vlucht zou pas vertrekken om half twee, en voor binnenlandse vluchten hoef je maar 90 minuten van tevoren op het vliegveld te zijn.
Hektiek tijdens het koffer inpakken

Op het vliegveld van Melbourne vind je een leuk standbeeld van een roze manatee.

Melbourne International aiport - met wifi!
Er stond geen rij voor de beveiliging dus ik kon meteen doorlopen, ik merk dat op kleine vliegvelden de douane officieren altijd veel vriendelijker en vrolijker zijn.

De kust van Florida
Het uitzicht op Melbourne vanuit de lucht was prachtig! Ik herkende het hotel, het appartementen complex van Amie & Gerardo, het park waar ik de zondag had doorgebracht..

De vlucht verliep voorspoedig, al kwamen we wel een kwartier later dan gepland aan in het mistige Charlotte, North Carolina. Hierdoor was ik bang mijn aansluiting naar Boston te missen. "Gelukkig" was deze vlucht dertig minuten vertraagd.. het vliegveld Charlotte was namelijk veel groter dan ik dacht! Ik was een dikke vijf/tien minuten bezig om van de ene gate naar de andere te hollen.

Ook al moesten we tijdens het taxiën vaak even wachten voordat we verder mochten, de vlucht ging toch snel voorbij. Bij aankomst in Boston was het al donker buiten. Ik doodde de tijd door op het vliegveld rond te lopen en te eten bij Burger King.


Om half negen was Adam, de jongen van het appartement waar ik mag overnachten, klaar met zijn klas en reed hij richting het vliegveld. Om vijf over negen pikte hij me op en reden we meteen naar het appartement (het plan was om iets te gaan eten, maar ik had al gegeten). Hij schreef een aantal bezienswaardigheden op, vertelde waar het dichtbijzijnste subway station te vinden is en gaf mij de sleutel van het appartement.

Al snel ging hij naar bed, dumpte ik mijn flesjes Fiji water in de koelkast en ging ook ik slapen, op de bank in de woonkamer. Het voordeel hiervan is dat ik nu geen wekker meer nodig heb, wanneer de zon opkomt en het licht de kamer binnen schijnt, word ik automatisch wakker.

1 opmerking:

  1. Helemaal bij gelezen.
    De eerdere berichten waren helemaal niet zichtbaar in het dashboard waardoor je eigenlijk alles kan missen. De berichten die je dinsdag hebt geplaatst staan er weer wel in.
    Je hebt in ieder geval hele leuke dagen achter de rug.
    Spannend om alleen op reis te gaan maar dat heb je vast vaker gedaan en gaat je goed af.
    Nog veel plezier de komenden dagen.

    BeantwoordenVerwijderen