vrijdag 20 januari 2012

Islands of adventures deel 2

Eindelijk was het dan zover! Het Harry Potter gedeelte van het park, het moment waar ik op gewacht had. Sinds het nieuwe gedeelte aangekondigd werd wilde ik er al heen. Dit zelfs voordat er ook maar iets bekend over was. Op internet had ik al veel filmpjes bekeken, verslagen gelezen en foto's bekeken. In het echt was het zelfs nog magischer! Aangezien ik alleen nog maar ontbeten had besloot ik om eerst te lunchen. Dit natuurlijk bij restaurant Three Broomsticks. Hier bestelde ik voor het eerst frozen butterbeer, een lekker drankje wat smaakt als butterscotch, cream soda en koekjes met een lekker zoet laagje marshmallow fluff on top. Mijn maaltijd bestond uit spareribs, kip, aardappelen en corn on the cob. De spareribs waren heel erg lekker, het vlees viel haast van het bot af.

Na de lunch besloot ik in de rij aan te sluiten voor Ollivander's. Ook al stonden er weinig mensen, toch ging de rij best langzaam. Vooral toen de lucht plots helemaal grijs werd en het begon te stortregenen. Dit hield best een tijd aan. Veel mensen hadden rokjes, korte broeken, t-shirts en jurkjes aan. Al had ik zelf een lange spijkerbroek aan, een topje en een vestje, deze waren nog steeds nat van de waterattractie en dus had ik het alsnog koud. Iedereen was erg opgelucht toen we naar binnen mochten.

In de winkel gaat Ollivander himself op zoek naar de perfecte toverstok voor een klein jongetje of meisje. De hele ruimte was van beneden tot boven gevuld met honderden toverstokken. Het kleine jongetje dat uitgekozen was moest de toverstokken testen door ze op bloemen of een bel te richten. Er ging van alles fout doordat dit niet de goede toverstokken voor hem waren. Plots gebeurde er iets magisch en voelde Ollivander wat de juiste stok zou zijn. Er scheen plots een licht op het kind en de wind vloog door zijn haren, het was de juiste toverstok! :)

Na de show kwam je uit in een van de vele gift shops waar je toverstokken kon kopen en vele andere Harry Potter souvenirs. Ik kocht er enkele postkaarten, plakte er drie van mijn van te voren gekochte postzegels op en liet er  buiten eentje stempelen. Die ging meteen op de post naar mijn eigen thuis. 

Ondanks dat het nog steeds regende besloot ik mijn tijd niet verder te verdoen met wachten op beter weer. De volgende attractie was de korte, maar leuke achtbaan Flight of the Hippogriff. Net als bij de andere attracties hoefde je hier niet in de rij te wachten.

Na het leuke ritje was het tijd om op een verboden reis te gaan.. naar de wereld van Harry Potter wel te verstaan! De wachtrij van the forbidden journey loopt door het imposante Hogwarts kasteel. Je komt o.a. langs sprekende schilderijen (net echt!), het kantoor van Perkamentus, de Sorteerhoed en een leslokaal met 3D projecties van Harry, Ron en Hermelien.

In totaal heb ik de attractie drie keer gedaan, en pas bij de derde keer durfde ik mijn ogen open te houden bij het Dementors stuk, zo spannend! Het lijkt net of je echt door de lucht vliegt, spinnen tegenkomt in het verboden bos en je ziel uitgezogen wordt door de enge dementors.

De hangende achtbaan Dragon Challenge was net iets hoger, en net iets sneller dan ik van te voren dacht. Deze besloot ik dus ook maar over te slaan. Wel kwam ik plotseling in de rij uit waar de auto uit het tweede boek zich bevond en Hagrid zijn hut.

De rest van de tijd heb ik doorgebracht met het bekijken van de vele winkeltjes, etalages en props. In de snoepwinkel vond je allerlei verschillende snoepjes met dat Harry Potter tintje. Tot mijn verbazing vond ik er salt water taffies, snoepjes niet/nauwelijks verkrijgbaar in Nederland, maar oh zo lekker!

Ook in de speelgoedwinkel was er genoeg keuze voor iedereen. Schreeuwende jojo's, "afluister oren" en veel meer! In totaal heb ik zo'n vier uur doorgebracht in dit kleine gedeelte. Het is zo gaaf! Het lijkt net alsof je echt door het stadje Hogsmeade loopt.

Na het geweldige bezoek aan de wereld van Harry Potter moest ik snel het volgende gedeelte the lost continent doorlopen tot ik bij Seuss landing uitkwam. Ik ken de boeken helemaal niet, het enige wat ik ooit gezien heb is de film met Mike Myers.

Aangekomen bij het begin sloot ik het pretparken dagje af met nog een keer the amazing adventures of spiderman. De attractie was zelfs de tweede keer net zo spannend. Hierna was het toch echt tijd om afscheid te nemen van deze twee geweldige parken.

Lopend door Universal Citywalk kwam ik een mega groot bord tegen van de Panda Express. Daar verkopen ze orange chicken! Ik besloot dus snel een kijkje te nemen en inderdaad, dat verschrikkelijk lekkere spul riep mijn naam. Erg honger had ik niet dus het avondeten bestond alleen uit een flesje appelsap en een portie orange chicken. Mis het home-made gezonde eten toch wel een beetje..!

Stipt om half acht was ik terug bij de bus opstapplaats waar dezelfde buschauffer al stond te wachten. Netjes een kwartier later reed hij aan om ons veilig terug te brengen.

Die avond werd ik plotseling niet zo lekker, had last van misselijkheid en voelde me gewoon beroerd. Net alsof je moet overgeven, maar het niet gaat. In de badkamer probeerde ik het zelf op te wekken maar dit lukte niet. Miraculeus ben ik daarna opgeknapt! Om negen uur 's avonds kwam er een spiksplinternieuwe aflevering van mijn favoriete serie Criminal Minds op tv. Wat super tof om hem meteen te kunnen zien i.p.v. te moeten wachten op een download. Helaas heb ik de helft gemist want ik viel in slaap (grrrrr :@)

Dit was alweer het einde van een lange dag vol plezier, spanning en veel lopen. De volgende ochtend ben ik naar SeaWorld geweest. Het verslag van deze dag zal waarschijnlijk pas maandag of dinsdag online komen wanneer ik in Boston ben. Ik geloof niet dat er in Melbourne de mogelijkheid is om een computer te gebruiken. Ik wens jullie allen een fantastisch weekend toe, geniet ervan!

3 opmerkingen:

  1. "Mis het home-made gezonde eten toch wel een beetje..!"
    Brigitte, deze zin lijst ik in!
    ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vandaag spruitjes met een slavink. Geef mij maar orange chicken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oma en Opa vinden orange chicken ook zo lekker, hebben we ook verschillende keren gegeten...nu voorlopig maar geen chinese voor een poosje, wij kijken hier ook uit naar weer gezond eten, ben geloof ik 6 lb aan gekomen door al die koekjes en drankjes

    BeantwoordenVerwijderen