zaterdag 21 januari 2012

Aankomst Melbourne

Vrijdagmorgen was het tijd om Orlando te verlaten voor de even zonnige, maar veel kleinere stad Melbourne. Deze stad ligt vlakbij de kust van Florida. Tien minuten rijden en je ligt te bakken op het strand. Mijn koffer inpakken was een hele onderneming, maar uiteindelijk paste alles erin. De taxi chauffeur kwam mij keurig op het afgesproken tijdstip ophalen in zijn luxe auto. Het was een rit van ongeveer 20 minuten tot het Greyhound station. Bij het binnentreden van het station werd ik staande gehouden door een beveiliger, ieder zijn koffer en handtas werden gecheckt en met hun mobiele detector gingen ze je lichaam af op zoek naar wapens. De man zei dat ik hem moest blijven aankijken, omdat ik zulke mooie ogen had. Niet de eerste keer dat iemand dat zei, vaak best ongemakkelijk.

Het station beschikte over een klein restaurant waar ze vettig voedsel serveerden (voorspelbaar right?), een paar game machines plus een best schone wc. Om 1 uur 's middags mochten we aan boord van de best luxe bus. Je mocht gebruik maken van gratis wifi aan boord, je zat op leren stellen, er was genoeg ruimte.. alleen het chemische toilet begon onderweg ontzettend te stinken.

Het was erg leuk om op deze manier te reizen (al zou ik liever niet reisjes van plus 6 uur maken etc.), onderweg raakte ik aan de praat met een meneer op weg naar zijn dochter. Hij vroeg waar ik heen moest en zei vervolgens dat zijn dochter mij best af kon zetten. Ik blij, want dat scheelt weer taxi geld.


Na ongeveer 2 uur kwamen we aan bij het Melbourne international airport (wat zo heet omdat ze naar de Bahama's vliegen). Bij het ophalen van mijn koffer werd ik aangesproken door dezelfde meneer van eerder. Sorry, zijn dochter had de kleine auto mee, maar hij vond het leuk me te ontmoeten. Doei! - en weg was hij. Serieus, zo snel ging het. Wat een tegenvaller! Op het vliegveld at ik een cheeseburger met frietjes als een soort late lunch/vroeg avondeten.


Het ritje naar het hotel duurde amper vijf minuten. Het is dat je er niet naartoe kunt lopen vanaf het vliegveld.. het inchecken ging erg soepel. Zoals gewoonlijk weer een borg van 50 dollar belast op de creditkaart. Mijn eerste indruk van de kamer was beter dan ik verwacht had. De kamer beschikte over een goede douche, een complete keuken (alleen een oven ontbrak), een groot bed en een goed werkende airco/ventilator/verwarming. Het enige nadeel was dat de kamer op de eerste verdieping was. Hierdoor moest ik eerst fatsoenlijk aangekleed zijn voordat ik de gordijnen kon openen. Rondbanjeren in je pyjama is namelijk niet erg charmant.

 

Er bevond zich een grote Sears winkel niet ver van het hotel af, ongeveer vijf minuten lopen. Hier snuffelde ik rond in de naar kauwgom ruikende schappen. Ze hebben er zulke leuke kleding!


Bij de supermarkt Publix, de koopjeswinkels Dollar tree & Big lots deed ik enkele aankopen zoals ontbijtgranen, melk en meer. Ik kon het niet laten en nam ook twee chocolade eclairs mee.

Die avond deed ik de was en ging vroeg naar bed.

1 opmerking:

  1. Hallo Brigitte,

    Wat een leuk verslag maak je zeg! Wij gaan altijd op vakantie in melbourne. Lekker rustig daar:)
    mag ik weten welk hotel je had, en of het duur was?
    Nog veel plezier in Boston!
    groetjes Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen