zaterdag 28 januari 2012

Boston - Vrijdag

Vandaag was de laatste dag in Boston, de dag dat ik terug naar Nederland zou gaan. De avond ervoor had ik al afscheid genomen van Adam en zijn huisgenoot. De ochtend besteedde ik met het kijken naar My name is Earl en Supernatural, mijn nieuwe "verslaving". Het is nog steeds jammer dat de show my name is Earl al na vier seizoenen werd gecanceld..

Na een verfrissende douche nam ik de subway naar Park street, dit station komt uit in het Boston common park. Om twaalf uur zou daar een rondleiding beginnen geleid door een acteur in kostuum. Het kost ongeveer dertien dollar voor een tour van 90 minuten. De enige andere toerist was een volwassen man. Hij was in Boston voor een tandarts congres.

Granary burying ground
De tour leidde ons langs o.a. het Massachusetts State House op Beacon Hill (Het State House is de zetel van de Massachusetts overheid), Park Street church gebouwd in 1809, Granary burying ground (de op twee na oudste begraafplaats van Boston, er liggen veel beroemde mensen begraven zoals John Hancock) en de oudste begraafplaats in Boston, de King's chapel burying ground.

Ook bezochten we het super chique en onbetaalbare Omni parker house hotel. Interessante weetjes over het hotel: volgens het personeel was kamer 303, nu een berging, de inspiratie voor het korte Stephen King verhaal 1408 en de verfilming. JFK vroeg Jackie Kennedy ten huurlijk in het Parker's Restaurant en het Parker House vond het nationale toetje van Massachusetts uit, de Boston cream pie.

Sr. John Wilkes Booth was eens te gast in het hotel (hij schoot President Abraham Lincoln neer) en zo ook een andere bekende man, Charles Dickens. Hij verbleef twee jaar lang in het hotel. Zijn slot en zijn sleutel, en ook zijn spiegel zijn nu eigendom van het hotel. Ze zeggen dat als je lang genoeg in de spiegel kijkt, je Charles Dickens ziet... Het behoort tot een van de meest spookachtige hotels in New England..


De rondleiding eindigde bij Faneuil Hall, ik nam afscheid van beide heren en liep bij Quincy Market naar binnen om wat te eten. Mijn oog viel op een Philadelphia cheesesteak met champignons. Erbij nam ik een witte chocolade latte en later nog een ananas mango yoghurt smoothie.


Om half vier was ik terug bij het appartement. De laatste spullen werden netjes in mijn koffer gestopt en ik liep een rondje om te kijken of ik alles had. Op de tafel liet ik een Amazon gift card achter als dank voor alles. Om vijf voor vier stond de taxi voor de deur. Het ritje van ongeveer 20 minuten koste mij 26 dollar exclusief fooi.


In Boston nam ik nog 1 vanille Frosty bij Wendy's om het af te leren. Daarna was het tijd om het vliegtuig te betreden. Het is altijd zo'n rot gevoel als je de VS moet verlaten om terug te keren naar Nederland. Je mist toch een fiks aantal dingen wanneer je weer thuis bent. Een lokale supermarkt is niets vergeleken met de fantastische whole foods winkels. En waar ik in de VS altijd super veel leuke kleding vind, slaag ik in NL haast nooit voor dat soort dingen.


Om zeven uur 's ochtends plaatselijke tijd landen we op Nederlands grondgebied. De vlucht ging voorspoedig, in plaats van acht uur zoals op de heenweg, duurde het deze keer maar zes uur en een kwartier. De vlucht had wel veel last van turbulentie. Maar als je slaapt merk je er toch niets van.

Om onze bagage op te halen moesten we helemaal naar bagageband 21 lopen. Zo krijgt trombose geen kans ;) Gelukkig was mijn koffer veilig aangekomen op de bagageband.

Mijn nu ex vriend stond op me te wachten bij de aankomst hal. We hadden allebei erge dorst dus dronken we frisdrank bij de Burger king en at ik kipnuggets. Het verbaasde mij dat ik nog zo energiek was, in Boston was het immers al 2 uur 's nachts.. In de auto nam ik mijn nekkussen en mijn oogmasker en viel in slaap. Na dit korte dutje was plotseling al mijn fut weg. Thuis had mijn moeder een taart gebakken waar we van gesmuld hebben. Blij om ze weer te zien!

Al duurde deze reis maar twaalf dagen, het ging langzamer voorbij dan ik van tevoren dacht. Maar dat is juist goed! Des te langer in Amerika, des te beter.

Ik wil iedereen bedanken die mee heeft gelezen en degenen die reacties hebben achtergelaten. Ik stel het zeer op prijs! Nogmaals bedankt daarvoor. In de komende dagen zal ik meer foto's plaatsen en een vergeten dag inhalen (over de zondag in Melbourne heb ik nog niets geschreven)..


Voor toekomstige Florida bezoekers: Het Florida forum (klik) is een zeer gezellig forum met veel actieve leden. Je vind er super veel informatie, tips, foto's en meer over de staat Florida. Een echte aanrader!

5 opmerkingen:

  1. Superstad Boston, aparte sfeer en mooie bezienswaardigheden. Leuke tour heb je gedaan. Brigitte, ik heb genoten van je verslag, super, dankjewel. Sterkte met de jetlag en graag tot de volgende keer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook lekker mee gelezen, en als dank voor je leuke verhaaltjes nu een welkom thuis berichtje! Succes met afkicken, maar ik neem aan dat je een volgende reis vast al in je hoofd hebt? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Welkom thuis! Ik heb met plezier je blog gelezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goedemorgen Brigitte,
    Welkom weer in ons landje, dankjewel, dat we mee mochten lezen met je belevenissen, ik heb er in iedergeval van genoten.
    grtjes Mineke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Brigitte,

    Welkom in ons kikkerlandje, je bent weer veilig thuis!! Je hebt het super gedaan, bedankt voor het mogen meelezen!
    Over 5 maandjes vertrekken wij (eindelijk) naar de Sunshine State, ook wij kunnen niet wachten om weer voet aan dit fantastische land te zetten!
    Tot een volgende keer.

    Groetjes van Aggie

    BeantwoordenVerwijderen