donderdag 19 januari 2012

Universal Studios Orlando

Na een snelle douche stond ik 's ochtends om zeven uur klaar bij het restaurant voor het ontbijtbuffet. Helaas opende het restaurant pas tien minuten later, waarom? geen idee. De tijd werd gebruikt om nog snel een plek op de shuttle naar Universal te regelen. De shuttle zou meteen van het hotel naar het park rijden, een kleine vijf/tien minuten rijden. Het ontbijt smaakte wel ok, er is een wafelijzer om je eigen wafel te maken, scrambled eggs, fluffy pancakes en meer.

Om tien voor acht kwam de shuttle aangereden en werden we ontvangen door een zeer enthousiaste buschauffeur. Je merkte dat hij plezier in zijn werk heeft. Hij reed stipt om acht uur aan en om tien over acht waren we al bij de eindbestemming, Universal!

Iedereen inclusief ik stapten snel uit en begonnen aan de wandeling naar de ingang. Eenmaal bij CityWalk aangekomen was alles nog dicht. Ik liep naar de ingang van Universal Studios maar er stond nog niemand. Bij Islands of adventures stonden al wel enkele mensen. Terwijl ik in de rij stond was er een jongen die een eekhoorn achterna zat en hem probeerde te schoppen. Dit vond ik niet kunnen dus ik sprak hem aan. Dat het een levend dier was, en geen speelgoed. Hij zei niets terug en stopte meteen. Rot joch. De ouders stonden er gewoon bij.

Om tien voor negen lieten de medewerkers ons binnen. De enige attractie die al open was was Shrek 4D. Dit is dezelfde film als in Movie Park Germany dus i.p.v. in de lange rij aan te sluiten snuffelde ik rond in een van de vele giftshops.

Een van de tips op het internet is dat je nooit kloksgewijs een pretpark moet bezoeken. Dus liep ik in de tegenovergestelde richting van de menigte richting the Simpsons ride. Er liepen heel veel eekhoorns over de weg, totaal niet bang voor mensen. Op de weg naar the Simpsons kom je langs het Terminator 2 theater en het kindergedeelte met o.a. de attractie E.T. (pas om 10 uur open)

Het Simpsons gedeelte is super tof aangekleed met zelfs een echte Kwik-E-Mart giftshop. De rij was totaal niet lang, ik kon meteen doorlopen en ook meteen in de attractie. Zelfs voor mensen die de Simpsons niet kennen is dit een topattractie. Het is een simulator attractie met veel sarcasme, spanning en humor. Het voelt net alsof je in een achtbaan zit, maar vergis je niet.. geen "normale" achtbaan. Wat ik super vond is dat alle orginele stemmen te horen zijn, inclusief  Kelsey Grammar als Sideshow Bob (geweldig). De attractie was zo geweldig, dat ik meteen nog een keer ging!

De volgende attractie was Men in black - 'Alien attack'. Een attractie welke in opzet een beetje lijkt op Buzz Lightyear 'laser blast'. Maar dan met meer actie en beweging. Zelf ben ik dol op de filmreeks, vooral Will Smith is geweldig in de film. Je stapt met z'n allen in een lift waarna je naar beneden wordt gebracht voor je training. Meer verklap ik niet maar geloof me als ik zeg, dit wil je niet missen!

In 2010 zijn ik en mijn moeder naar Universal Studios Hollywood geweest. Daar zijn we in de L.A. versie van revenge of the mummy geweest. De Orlando versie van de achtbaan is net een stuk spectaculairder met betere special effects. Al gaat de Hollywood versie een stuk langer achteruit in het donker, als ik het me goed herinner. Ook bij deze attractie was het helemaal niet druk, met een wachtrij van 5 minuten.

Ondertussen was het tijd voor de Terminator 2 show. Deze show is precies hetzelfde als in Hollywood, maar toch is het leuk om hem meerdere keren te zien. Je wordt welkom geheten door een heerlijk evil persoon met haar propagenda over het bedrijf Cyberdyne. Ze zijn bezig met een nieuw computer defensie programma genaamd Skynet. Mensen die bekend zijn met de films snappen het probleem ;) Toch geinig om "the governator" op het scherm te zien.

De achtbaan Hollywood rip ride rockit had een technisch probleem. Voor mij was dit geen probleem maar juist een blessing, want nu had ik een excuus om niet te gaan ;)

De E.T. adventure attractie had ik niet willen missen. Het is een soort droomvlucht maar dan van een hoger niveau zoals alleen Amerika het kan. Erg mooi aangekleed.

Na deze attractie begon de Animal Actors On Location show. Zo schattig! Honden, katten, vogels en zelfs een varken. Ze deden allemaal leuke, gekke dingen om ons te vermaken. Zelfs de hond uit Men in black was te zien!
Rond twee uur 's middags had ik het hele park gehad en besloot ik om de resterende vijf uur in Islands of adventures door te brengen. Universal doet mij qua opzet een beetje aan een grotere versie van Bobbejaanland denken, net als Bobbejaanland is Universal ook om een meer heen gebouwd.

Voor alle mensen die al een reactie hebben achtergelaten, bedankt! Ik vind ze super leuk om te lezen :)

1 opmerking:

  1. Goed zo Brigitte. Mensen moeten zich niet beestachtig gedragen.
    Leuk om te lezen wat je allemaal onderneemt. Knuffel.

    BeantwoordenVerwijderen